dagboken-hope

Direktlänk till inlägg 17 december 2018

Lite innan resan börjar

Av Cim - 17 december 2018 14:08

Go middag ! 

Idag är förväntan enorm , som jag väntat !! 

Allt detta kom pga sökesannons på Facebok efter en lite större hund . 

Jag hade väl en del önskemål mm som man brukar ha stunden det skrevs . 


Idag Kommer Hope med tåget och gubben är där för att möta upp henne . Önskar jag kunde va med men då dottern går i skola så får jag vara hemma ;) 

Idag kommer Våran Rumänska lilla flicka hem . Inte alls vad jag sökte och verkligen inte hund som skulle komma från utlandet MEN när jag såg hennes bild så va det HENNE jag sökte . Ni vet känslan av att det va helt rätt . 

Detta är första gången vi tar oss an en Gatuhund och våran tanke är att adoptera henne , ge henne sitt för alltod hem . 

Här kommer jag dela med mig om framsteg , baksteg , dagarna i allmänt mm kring henne . 

Vi vet inte om hon är rumsren eller hur det är med tanke på omstädigheter men vi börjar om från början med träning för valp att göra sig ren ute . 

 


Igår anlände hon till sverige och fick övernatta i malmö :) 


VÄLKOMMEN hem Hope 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cim - 10 januari 2019 16:45

Uppdatering om vår underbar Hope ! Måste säga att det här gått framåt med rejäla kliv . Hit kom en rädd , blyg o osäker tjej . Idag är hon lekfull, framåt men lite osäker i vissa situationer men stor skillnad. Hon rädd för bilen , idag känne...

Av Cim - 23 december 2018 10:51

https://www.facebook.com/donate/348007579264730/?fundraiser_source=external_url ...

Av Cim - 22 december 2018 20:54

Go kväll    Idag har Hope varit o schoppat :)   Blev både det nya sorten mat och lite snyggt att ha på sig på våra promenader        Självklart va hon med in på 2 djurbytiker och charmade de som jobbade . Man fick godis och en massa kla...

Av Cim - 20 december 2018 18:36

Go kväll    För varje dag märker vi tydliga framsteg på Hope :)  Nu är hon en i flocken här och tar för sig vid lek mm .  Idag va det första gången hon faktiskt hoppade upp med framtassarna till Matte i soffan av glädje .  Ville verkligen b...

Av Cim - 19 december 2018 19:47

Go kväll    Nätterna är mycket bättre nu och nu kan Hope få för sig att gå ner o lägga sig o sova på golvet .  Antagligen för varmt med matte ;)  Är mycket med de andra vovvarna och det är mycket lek nu på dagarna .    Idag åkte vi med t...

Presentation


Hej
Denna blogg är mer en dagbok om Rumänska hunden Maya som hos oss fått namnet Hope . Hon har blivit bränd över nosen och när hon anlände hit hade hon brutna tår . Vi vet inte så mycket mer om henne och här börjar våran resa . Följ gärna med :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards